Konzuli ügyekben a +7 7172 550323 telefonszámon vagy a mission.ast@mfa.gov.hu e-mail címen tud időpontot foglalni.
Ügyfélfogadás: előre egyeztett időpontban
Hétfő - csütörtök: 10:00 - 16:30
Péntek: 10:00 - 14:00
Felkészülés az ügyintézésre
A lehetséges ügyintézési módról a „konzuli ügytípusok” menüpont alatt talál további tájékoztatást. Az ügyintézéshez szükséges adatlapok a kapcsolódó oldalakról letölthetők.
Több ügy egyidejű intézése esetén kérjük, hogy minden egyes ügyre vonatkozó információt nézzen meg (gyermek születésének hazai anyakönyvezése esetén az egyidejűleg elintézhető útlevélkérelem és apai elismerő nyilatkozat – amennyiben az még a kazah hatóság előtt nem történt meg - megtételének részleteiről is tájékozódnia kell).
Ha a honlapunkon, a konzuli szolgálat és a társszervek kapcsolódó linkjein található tájékoztató nem szolgál egyértelmű információkkal, e-mailben szíveskedjék megkeresni az illetékes külképviseletet az ügyre vonatkozó további kérdéseivel.
Kérjük, hogy a honlapról valamennyi adatlapot előzetesen töltsön le és kitöltött adatlapokkal jöjjön kérelmének beadására. Az ügyintézési idő meghatározásakor azzal számoltunk, hogy az ügyfelek előre előkészített dokumentumokkal, ill. kitöltött adatlapokkal érkeznek.
A konzuli ügyintézés során felmerülő költségeket a helyszínen készpénzben, Euróban lehet rendezni. Kérjük, hogy pontos eljárási díjat hozza magával!
Az ügyintézés menete
Amennyiben az ügyintézésre való felkészülés során elbizonytalanodik, kérdésével megkeresheti írásban a külképviseletet, hogy pontosan az Ön esetében milyen ügyintézés szükséges. Amennyiben ugyanis a benyújtott kérelem hiányos, az ügyfél hiánypótlási felhívást kap, amelynek teljesítéséig az ügyintézés nem kezdődik meg.
A konzuli szolgáltatásnyújtás során felmerülő költség megfizetése az ügyintézés feltétele. Az eljárás csak akkor indul meg, amikor az ügyfél a számláját kiegyenlítette.
A konzuli ügyintézést követően
A magyarországi ügyintézést igénylő konzuli ügyek állásáról a külképviselet nem tud tájékoztatást adni. Amennyiben érdeklődni kíván, közvetlenül az adott magyarországi hivatalt keresse meg (www.magyarorszag.hu).
Az eljárás lezárultáról az adott ügy függvényében az ügyfél telefonon, e-mailben vagy postai úton kap értesítést. A kézbesítésekre postán, vagy személyes átvétel során kerülhet sor. A kézbesítés módjával kapcsolatos igényét a kérelem benyújtásakor kell egyeztetnie az ügyintézővel, illetve postán beadott kérelem esetén kísérőlevelében megírnia.
Kapcsolattartás a külképviseletekkel, visszajelzés
A telefonvonalak zsúfoltságára tekintettel kérjük, hogy elsősorban e-mailt küldjön.
A külképviseletek munkatársainak rendkívüli leterheltsége miatt az e-mailekre nem minden esetben tudunk azonnal válaszolni. Kérjük megértő türelmüket, igyekszünk minden kedves ügyfelünknek a lehető leghamarabb válaszolni. Amennyiben úgy dönt, hogy mégis telefonon kíván ügyével kapcsolatban információt szerezni, úgy kérjük, hogy munkaidőben szíveskedjék a külképviseletet hívni.